יום שני, 3 באוגוסט 2009

BMW FILMS קולנוע, אינטרנט, שיווק

האתגר
למרות העובדה שמדובר בפרויקט שיווק שחדר לרשת בשנת 2001 – 2002, 8 שנים אחרי, אין כל ספק שהאתגרים שהוא הציב ומציב עדיין רלוונטיים. גם היום, כל מנכ"ל, סמנכ"ל שיווק, מנהל מותג, היו שמחים ליצור פרויקט שיווק רשתי בהיקף כזה. מדובר בסדרת הסרטים הקצרים של BMW שיצרה מושג חדש בתחום השיווק האינטרנטי ושילבה בין תרבות הקולנוע לתרבות האינטרנט.

הסדרה
סדרת סרטים קצרים באורך של כ-10 דקות כל אחד אשר רתמה במאים מן השורה הראשונה ויצרה שפה חדשה ברשת. השם הרשמי: THE HIRE או כמו שכולם מכירים BMW FILMS. מיליוני צפיות כבר נרשמו לסרטוני הסדרה באתר הרשמי ובאתרי שיתוף קבצים מובילים ועדיין נראה שגם הדור הצעיר מוקסם מן היכולת לרתום את שפת הקולנוע העשירה ולשלב אותה באינטרנט.

הסיפור
סיפור העלילה אשר מאחד את הסרטונים עובר בשחקן אחד, קלייב אוהן המגלם נהג שכיר שנשכר למשימות נהיגה מאתגרות. 8 במאים מפורסמים, עתירי ניסיון, יצרו כל אחד סרט שונה ומבודל המשקף את סגנונם האישי, אבל מאוחד על ידי הנהג השכיר אשר דמותו משתלבת בין כל הסרטונים ומאגדת אותם לחטיבה עלילתית.


הבמאים
8 פנינים של במאים בני דורות שונים. מג'ון פרנקנהיימר המנוסה ועד לאלחנדרו גונזלס הצעיר והמוכשר. במאי עם נטיה מסחרית כמו טוני סקוט, במאי חובב קומדיות אקשיין כמו גאי ריצ'י או במאי וירטואוז סגנוני כמו אנג לי. כולם מונעים על ידי האתגר לפרוץ לאינטרנט וליצור סדרה אמנותית לכל דבר ממומנת על ידי גוף מסחרי. חשוב להדגיש, לא מדובר בעוד סרטון פרסומת. מדובר בפירוש במהלך שיווקי מבריק המסתייע בבמאי קולנוע מוערכים מתוך כוונה לפרוץ דרך חדשה ולמצב את המותג בדרך ייחודית ומקורית .

המכוניות
למכוניות של BMW יועד תפקיד חשוב בעלילה. סרטו של אלחנדרו גונזלס מתרחש בדרום אמריקה ומכיל סצנות מרדף ברכב השטח של BMW. טוני סקוט תומך ב-Z4 ומדהיר אותה לתחרות עם השטן. אנג לי רותם את המכוניות של BMW ויוצר מופע ריקוד/מרדף מכושף ואלגנטי. הקונספט הפשוט וסיפורי העלילה השונים, תמכו במותג, השביחו אותו, מיצבו אותו בקרב קהל היעד כרכב נחשק ועדכני.

ROI-החזר השקעה מקמפיין
ROI - שורה תחתונה. על פי נתוני המכירות של חברת BMW עלו ב- 12% מכירות הרכב בעקבות הפצת סדרת הסרטים לאתר BMW. חשוב לזכור שאתר YOUTUBE עדיין לא נולד והסדרה הועלתה באתר יעודי של BMW. מיליוני צופים נכנסו לאתר וצפו בסדרת הסרטונים. בין טקטיקות המכירה הנוספות שנקטו מנהלי השיווק, הופקו מארזי DVD אשר שווקו ללקוחות נבחרים בסוכנויות BMW ברחבי העולם וסייעו באופן פעיל בהליך המכירה.

NISSAN - MEE TOO
בשנת 2002 ניסן הלכה בעקבות BMW ופיתחה סדרת סרטונים קצרים שנועדו לקדם את מכירות הדגם: Z350, בבימויו של ג'ון ברונו, בן טיפוחיו של ג'יימס קאמרון שעבד איתו בסרטים: שקרים אמיתיים טרמינייטור 2 ויום הדין. קשה להתעלם מטקטיקת MEE-TOO שבוצעה כאן. מנגד, אף אחד כמעט לא זוכר ולא מחשיב את הסדרה של ניסן.

רק פורצי דרך
בניגוד לאמירה המפורסמת של AVIS – "להיות שני זה מחייב". באינטרנט, כולם זוכרים ומעריכים את המהלך המקורי הראשון. רק את פורץ הדרך. אין מקום לחקיינים. מי זוכר את האתר מספר 2 או 3 בתחום שיתוף קבצי הוידיאו? מי זוכר את זירת המסחר הפומבית השניה? האינטרנט מחייב אותנו להתמקד ולפתח שפות חדשות. כל קמפיין שיווק מהווה טקטיקה חדשה ומחויב לפתח שפה עדכנית ופורצת דרך. הגולש ראה כבר הכל והמשימה החשובה ביותר היא להפתיע אותו. ליצור עבורו תוכן אשר יגרום לו לגלות מעורבות במהלך השיווקי ומיוזמתו החופשית לקדם אותו וליצור באזזז ברשת. כמה פרויקטים חדשים שעולים מדי יום באינטרנט מהווים אתגר תוכן עבור הגולש? אם תרצו לרתום אותו, אין ברירה אלא להציג בפניו את הקמפיין שהוא עדיין לא ראה. רק בדרך הזאת תוכלו להבטיח החזר השקעה באמצעות מכירות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה