יום שני, 9 בנובמבר 2009

מי מפחד מקמפיין וידאו באינטרנט?

קמפיין וידאו באינטרנט, קמפיין קידום המכירות הטוב ביותר שתוכלו להציג ברשת.
המאמר הזה מוקדש לכל בעלי העסקים העצמאיים שמשווקים את העסק או החברה שבבעלותם מדי יום באינטרנט. בעלי אתרים, מקדמי אתרים, עצמאיים בעלי מקצוע חופשי המפעילים אתר, יבואנים ומפיצים, סוכנויות שיווק הפועלות באופן בלעדי באינטרנט. אני מקבל תגובות מבעלי עסקים, בעלי אתרים, חברות המתמחות בתכניות שותפים וסוכנים מורשים של GOOGLE בתחום הקישור הממומן. כולם מסכימים שסרטון וידאו הוא חוד החנית של מהפכת השיווק באינטרנט. כולם קולטים שהפקת קמפיין וידאו באינטרנט הוא בעל פוטנציאל שיווקי חסר תקדים. כמי שחונכו להאמין במשך שנים בשיווק מסורתי, במודעות בעיתונים, ברדיו, בקמפיינים בטלוויזיה, כולם מבינים שוידאו באינטרנט הוא אכן המהפכה הבאה. כמעט כולם מודים בפני שאחד מן החסמים שמונעים מהם להשקיע בפרסומת וידאו באינטרנט, הוא המחיר. לטענתם, אף אחד עדיין לא פיצח את נוסחת המחיר. החשש הזה, לעניות דעתי, הוא אחד מן החסמים והמגבלות המונעות את התפתחותו של תחום הוידאו באינטרנט. שלא בצדק, תחום הוידאו באינטרנט נתפש כתחום יקר מאוד. חסם נוסף ולא פחות חשוב, הוא החשש מן התוצאה הסופית.



איך תוכלו לדעת שקמפיין הוידאו אפקטיבי, אם עדיין לא צילמתם אותו? 3 נקודות למחשבה.

1. אפשר ליצור תהליך עבודה שיוביל אתכם לקמפיין וידאו ברור ומובן לכולם, לפני היציאה לצילומים. תנאי הכרחי הוא בחירה של חברת הפקה עם ניסיון בהפקת סרטונים באינטרנט. תיק עבודות יכול לספק עדות על היכולת של חברת ההפקה. בשוק פועלות חברות הפקה איכותיות המתמחות בפיתוח תכני וידאו באינטרנט ואיתן תוכלו ליצור דיאלוג ראשוני.

2. לדעתי, השלב הקריטי שרוב הלקוחות מתעלמים ממנו אבל הוא החשוב ביותר, הוא שלב פיתוח התסריט. תסריט כתוב יכול להוזיל עלויות. ויותר מזה, ניתן לכתוב תסריט על בסיס תקציב. כל עבודת ההפקה נמדדת ומוכתבת על ידי התסריט. השלב הבא הוא הסטוריבורד. בקשו מן המפיק להציג קונספט בורד או סטוריבורד המתבסס על התסריט המוסכם ומכיל את תרשים הזרימה בתמונות של הסרטון אותו תקבלו. אל תוותרו על השלב הזה, משום שבסופו של דבר תשלמו על כך מחיר כבד. האם תוכלו לבנות בית בלי תכנית של ארכיטקט? האם תוכלו לצאת לטיול במדבר יהודה בלי מפה? בודאי שלא. התסריט הוא המפה שלכם. דרכו תוכלו לתכנן את הצילומים.

3. שלב התכנון המקדים, יסייע לכם להבין במדויק כיצד אתם רוצים להוציא לפועל את קמפיין הוידאו. מה המטרות העומדות בפניכם? אל תעמיסו על סרטון הוידאו עשרים נושאים. נושא אחד יספיק. הגולשים לא יגלו סבלנות לסרטוני סופרמרקט דחוסים במידע. מסר אחד יקדם אתכם. "מיליון" מסרים יכשילו אתכם. אם האתר שלכם עוסק בשיווק מוצרי חשמל, התמקדו במוצר הדגל שלכם. אל תפגיזו את הגולשים בסדרת תמונות של מוצרים עם מחירים. בשורה התחתונה, לדעתי, זה לא יעבוד. גם ברמת הקידום של האתר. עדיף ליצור 5 סרטוני מוצרים ובכך להניע את הגולש מסרטון לסרטון ולשפר את התנועה באתר ועל ידי כך להשפיע על תוצאות הדירוג במנועי החיפוש.





קמפיין וידאו באינטרנט מחזיר את ההשקעה ובגדול.
מילת המפתח בכל השקעה בקמפיין פרסומת וידאו באינטרנט, היא ניתוח החזר ההשקעה. לקוחות רבים שמתעניינים בסרטון וידאו נסוגים לאחור כשהם שומעים את המחיר. בין היתר משום שהם רוצים פרסומת, ממש כמו בערוץ 2. מדד הדרישות שלהם הוא כל כך גבוה שהצעת המחיר היא בהתאם. אבל מנגד, המשווקים החכמים יודעים שהם לא צריכים פרסומת כמו בערוץ 2, הם יכולים לדרוש סרטון וידאו אפקטיבי שיענה על הצרכים שלהם בתקציב צנוע יחסית. כשאני אומר צנוע, אני מתייחס לטווח המחירים – 10,000 – 5,000 ₪. יצרתי גם סרטונים בטווח מחירים גבוה מזה, אך מסגרת התקציב הזאת, בפירוש מספיקה לסרטון וידאו אחד ולפעמים גם שניים. בהתחשב בעובדה שחיי המדף של סרטון וידאו באינטרנט הם ארוכים, תוכלו להחזיר את ההשקעה בטווח של שנה ואפילו פחות. קמפיין וידאו ממוקד יכול לשרת אתכם במגוון רחב של היבטים הקשורים לפעילות הקידום והשיווק. אם הסרטון מוצב באתר יוטיוב, הוא יקדם את האתר או הבלוג העסקי באמצעות התגיות שהצמדתם אליו ובאמצעות טקסט המכיל את מילות המפתח של תחום העיסוק שלכם. מנוע החיפוש של גוגל מציג גם את התוצאות מאתר יוטיוב, כך שכל מי שיחפש אתכם בגוגל ימצא גם את הסרטון שלכם. כבר הרווחתם כלי קידום מצוין. אם הסרטון נמצא באתר, ערכו עולה משום שהוא מניע לפעולת קניה. בנוסף, הוא גם מונע נטישה ומאריך את זמן השהייה של הגולשים באתר שלכם.

קמפיין וידאו באינטרנט הוא המהלך החכם ביותר שתעשו בתחום השיווק במהלך השנה הקרובה.
אם הניתוח שלי נכון, 2010 תהיה שנת הוידאו באינטרנט. כל מי שעוקב אחר תוצאות החיפוש בגוגל מגלה את התחום צומח במהירות בתוצאות החיפוש האורגני ובדפי הקישור הממומן. יותר ויותר עסקים וחברות מתנסים בהפקת סרטון וידאו ומגלים את העוצמה הגלומה בכלי השיווק הזה. לסיכום. תעשו את זה חכם. קל מאוד ליפול למלכודת המחיר ולקבל סרטון וידאו מאיכות ירודה. קל מאוד להתייחס אל הסרטון כאילו מדובר בסרטון המיועד לאירוע משפחתי. קמפיין וידאו באינטרנט זה לא סרט חתונה. קמפיין וידאו באינטרנט, ילווה אתכם ברשת ויחשוף בפני כולם את המעמד שלכם ברשת. אובמה ידע לנצל את כלי השיווק הזה ולקדם את מטרותיו. למי שהספיק לשכוח, אובמה פעל ברשת ועשה בה שימוש חסר תקדים באמצעות כל פלטפורמה אפשרית. וזה כולל סרטוני וידאו. הוא מצא את הדרך לכל אדם, לכל בוחר פוטנציאלי, שישב מול מסך המחשב. כל אזרח בארה"ב למד להכיר את "האלמוני" אובמה. גם אם המוצר או האתר שלכם לא ידועים והם בחזקת אלמונים, נכון לעכשיו. קמפיין וידאו אחד או מספר קמפיינים יסייעו לכם להשיג ביתר קלות את המטרות השיווקיות שהצבתם לעצמכם. הרשת פתוחה לכולם. היא מאפשרת לכם להגיע לכל לקוח ולנסות לשכנע אותו עד כמה אתם טובים. אומרים שתמונה אחת שווה אלך מילים. ברמת ריגוש ופוטנציאל מידע, סרטון וידאו אחד שווה לאלף דפי אינטרנט. את מה שתנסו לומר בכל דפי האתר שלכם, קמפיין וידאו אחד יתמצת וידחוס לשתי דקות אפקטיביות שעשויות להפוך את המסר שלכם למסר מנצח. אל תמדדו את קמפיין רק במונחים של עלות תועלת מיידית. קמפיין וידאו יספק לכם מהלך שיווקי מובנה לטווח ארוך. קמפיין וידאו הוא נכס אסטרטגי שיקבע את מעמדכם השיווקי באינטרנט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה