יום שני, 7 בספטמבר 2009

לינק למיני סייט של הסדרה פאפאדיזי באתר וואלה



קליק אחד על התמונה או על הלינק ואתם נכנסים למיני סייט של הסדרה פאפאדיזי המשודרת באתר וואלה. 14 פרקי הסדרה הם הרחבה של גרעין העלילה ששודר באתר יוטיוב. רועה עיזים יווני מחפש אשה אמריקאית באינטרנט ומקים עליו את כל הכפר. פאפאדיזי היא הסדרה היחידה בעולם שעלתה לשידור באתר יוטיוב ופותחה גם כגרסת טלוויזיה. פאפאדיזי נולד באינטרנט. שם וירטואלי שלא היה קיים לפני הופעת הדמות והסדרה. במהלך ההפצה של הסדרה, בשנת 2006, הופיעו כ-100,000 ערכים על פאפאדיזי בדף התוצאות של גוגל. סדרת האינטרנט זכתה לחשיפה ברשתות טלוויזיה בישראל ובעולם וגולשים רבים חיברו גירסאות תשובה אישית לרועה העיזים היווני שמחפש אשה אמריקאית. סדרת הטלוויזיה צולמה בכפר פקיעין, בהר הרוח בירושלים, ובכפר הנוצרי מעיליה. פאפאדיזי בעיני, היא מראה מקום. שילוב בין המוסיקה היוונית של פוליקר והצליל הגלילי של אהוד בנאי. פאפאדיזי היא התנגשות בין תרבויות. כשזורבה היווני פגש את מיסטר גוגל.

התנגשות חזיתית בין העולם הישן לעולם החדש. נסיון לספר על טרגדיה של מחיקת תרבויות בעידן הגלובלי. אם זה לא היה כל כך עצוב, היינו צוחקים. אין לי מושג איך מגדירים את הסגנון הזה. האנגלית היא בהשראת מערבוני הספגטי של סרג'יו ליאונה. המבנה הבסיסי בהשראת לארי דייויד: מונולוג פתיחה, עלילה רלוונטית, מונולוג סיום. פאפאדיזי היא סדרת קולאז', סלט מטבוחה, מתכון פיוז'ן, עירוב של סגנונות. יומן אישי, בלוג וידיאו, שיתוף קבצים, שיתוף, חיברות, הומור, טרגדיה, קומדיה, גלובליות, פרסום, מפגש בין פלטפורמות, קולנוע, אינטרנט וטלוויזיה, תקשורת, פרודיה, סאטירה, סטנד-אפ אינטרנטי, רצון להתחפש, אבל בעיקר התכתבות עם הגולש/צופה. התכתבות עם קריצה. זאת הזדמנות מצויינת להודות לכל האנשים הטובים והמוכשרים שנטלו חלק בהפקת הסדרה. בלעדיהם, רעיון כזה לא היה יוצא אל הפועל. יצאתי להרפתקה אינטרנטית עם השחקן: מנשה נוי בשנת 2006 והיום, אחרי כמעט 3 שנים, אני מודה על ההזדמנות שנפלה בחלקי. רק היום, ממרחק של זמן, אני יודע להעריך את המזל ששיחק לסדרת האינטרנט פאפאדיזי. לבלוט, מבין מאות מיליוני סרטונים שעלו לרשת. להיחלץ מן האלמוניות, האוייב מספר אחד של כל מהלך שיווק ויראלי.

יום ראשון, 6 בספטמבר 2009

וידיאו ויראלי: שפילברג, פאפאדיזי הוא נוכל

">

מדי פעם, אני חוזר לתגובות הגולשים שצפו בסרטוני פאפאדיזי. סרטוני הוידיאו שנוצרו על ידי גולשים הם הוכחה חותכת לאיכות הויראלית של הפרוייקט. בסרטון הזה, גולש הולנדי מעלה וידיאו ומנסה לשכנע את כל העולם שפאפאדיזי הוא נוכל. הוא נרתם לסיפור ומצליח ליצור גירסה משלו, הוא אפילו בונה לפאפאדיזי, ביוגרפיה פיקטיבית חדשה. הסיפור ההזוי והדמיוני מקבל פרשנות חדשה. לגולש שיצר את הסרטון יש אפילו מוטיבציה לשלוח אותו ברשת, הוא מעוניין להחזיר את אשתו שכנראה נחטפה על ידי פאפאדיזי. אני חוזר שוב על הטיעון החשוב ביותר בקמפיין ויראלי. הסיפור. לא המהלך השיווקי יניע את הסרטון הויראלי ברשת, אלא איכות הסיפור. רוב הנסיונות הויראליים נכשלים בין היתר משום שהגולש מזהה את המעורבות הישירה מדי והבוטה של המסר והמהלך השיווקי. למען הגילוי הנאות, אני חייב להודות שאני לא מכיר את ההולנדי הזה, ולא את שאר הגולשים שפאפאדיזי גירה את דמיונם והם החליטו ליצור סרטון משלהם. גירסה אישית לסיפור הויראלי. פאפאדיזי היה שם ברשת, הוא הציג נוכחות רשתית כמעט בכל אתר חשוב. הגולשים נחשפו לסיפור שלו, חלק מהם, החליט להצטרף להרפתקה ולברוא סיפור חדש. הם הוכיחו שבמסגרת חוקי המשחק הויראלי, הכל אפשרי.

זהירות BOUNCE RATE !

BOUNCE RATE- אחוז הגולשים שעזבו את האתר מייד עם הכניסה אליו. אם יש לכם אתר, מדובר בקטסטרופה. במונחים של בליינדייט עם הגולש, הוא קם ונטש את השולחן בבית הקפה, אחרי שלוש שניות של מפגש טרגי והשאיר אתכם, המומים ומושפלים עד עפר. ככל שהמספרים גבוהים יותר, הנתון מצביע על כשל חמור באיכות האתר: עיצוב, תוכן, תיכנות, ממשק ורלוונטיות. עכשיו נשאלת השאלה, מה לבלוג בתחום הוידיאו ול- BOUNCE RATE? התשובה היא פשוטה: לאחר שבדקתם את איכות האתר, ותיקנתם את כל הליקויים, במידה ותרצו למנוע תופעה כזאת ולהשפיע על זמן השהיה של הגולש באתר: TIME ON SITE, הפיקו מספר סרטוני וידיאו פשוטים ורצוי כאלה שיוצרים תהליך, הווי אומר: סדרת סרטונים שמאוגדת בנושא ובמהלך שעשוי לעניין את הגולש ולגרום לו לשהות זמן רב יותר באתר. לדוגמא, אם מדובר באתר ליסינג, הפיקו סרטון הסבר קצר, סרטון מבצע מכירה וסרטון תצוגת דגמים. זה ברור שהגולש לא יקנה על סמך סרטוני הוידיאו, אבל, הצפיה של הגולש בסרטונים, תאפשר לכם, מקדמי האתר, מנהלי התוכן, בעלי האתר, לחמוק מ-BOUNCE RATE. נקודה חשובה למחשבה, כיום, TIME ON SITE, ממוצע השהות של הגולשים באתר, הפך לפרמטר חשוב מאוד, שווה ערך כמעט למספר הכניסות לאתר. האלגוריתם של גוגל משתכלל, הוא אינו מסתפק בבדיקה של כמות הכניסות, אלא מעוניין לנתח את איכות הכניסות. היום זה כבר ברור מעל לכל ספק, לקבציי הוידיאו יש השפעה מכרעת על התנהגות הגולש באתר שלכם.

פסטיבל קאן 2009 > הקמפיין הויראלי ממריא

מיליוני יפנים עקבו בדריכות ובעניין גובר אחר סיפור האהבה של שני צעירים אוהבים. הם יצאו משתי ערים ביפן, טוקיו ופוקוקה ונעו בכל דרך אפשרית, זה לקראת זו. על המסך נמדד המרחק ביניהם, מרחק אשר הלך והתקצר, כל יום, כל שעה, כל דקה, כל שניה. הצופים, הגולשים, עקבו בדריכות אחר הסיפור הזה, על פי הנוסחה הקלאסית המוכרת והידועה של: BOY MEET GIRL

הסיפור הזה היה שונה משום שהוא נפרש על פני חודש ימים. הוא לא סופר במהלך אחד של 30 שניות. הוא לא חזר שוב ושוב על אותו הסרטון. הוא סיפר סיפור אהבה ויראלי ומרגש במשך חודש ימים. הוא היה מותח, מרגש, מסקרן, ואיפשר לכל המעורבים באירוע לקחת בו חלק. כתבו עליו פוסטים, הגיבו, התרגשו, והכי חשוב, סייעו בהפצת הבאזז בכל מדיה אפשרית. הקונספט היה חכם ופשוט. הוא דיבר על אינטימיות, על המרחק הארוך ביותר והקצר ביותר בין גבר לאשה. הקונספט עד כמה שזה נשמע מפתיע, מכר קונדומים. הוא הצליח לבדל את עצמו באמצעות הדגשת נתון טכני. אתה באמת צריך להיות אמן מכירה ואיש קריאטיב מבריק, כדי למתוח את הנתון הזה עד קצה גבול היכולת. לרגש, להפתיע, לחדש, ליצור זכירות, והכי חשוב, להיות רלוונטי. מה יותר פשוט מלספר סיפור ויראלי על זוג אוהבים? נוסחת הפשטות ניצחה והעניקה לקמפיין הזה את פרס אריה הזהב, פסטיבל קאן 2009.

יום שבת, 5 בספטמבר 2009

מדריך וידיאו באינטרנט: איך יוצרים וידיאו ויראלי?



מדריך וידאו באינטרנט: מרק אפולסון מגיש בוידאו סדרת טיפים ועצות
שיסייעו לכם ליצור וידאו באינטרנט. וידאו באינטרנט, אין דבר יותר קל מזה. מה הבעיה? חושבים על רעיון, לוקחים מצלמה ומצלמים. השאלה כמה אנשים יראו את הסרטון שלכם? אם אתם רוצים להגיע למקסימום צפיות, כדאי להקשיב לאיש הזה. מרק אפולסון בלוגר וידאו מיוטיוב, מגיש סדרת טיפים חכמים שיהפכו אתכם ליוצרי וידאו מתוחכמים, בעלי כושר הפצה משוכלל יותר. הטיפים של מרק אפולסון מוכרים וידועים לכל בלוגר וידאו ביוטיוב וסייעו למיליוני יוצרי וידאו להפיק תוצאה טובה יותר. אם חשבתם שוידאו באינטרנט זה פשוט, כנראה שתצטרכו לקחת כמה וכמה שיעורי וידאו באינטרנט מהאיש הזה. הוא חכם, ענייני ומצליח להעביר הרבה מידע במינימום זמן.

יום חמישי, 3 בספטמבר 2009

איך בונים אתר אינטראקטיבי ביוטיוב?



לא הרבה יודעים, אבל אתר יוטיוב
מציע גם יישומים המאפשרים לכם להקים אתר לכל דבר

כולל סרגל כלים, המאפשר לנווט בתוך הסרטון ליישומים ולדוגמאות בתוך האתר. כמו הדוגמא בסרטון שלפניכם. נווטו על גבי הסרטון, התרשמו ממנו ותראו שאפשר לעשות הרבה מאוד עם מעט מאוד אמצעים. יש לכם תיק עבודות בפרינט? הוא יכול להיות מוצג ביוטיוב. רוצים להציג עבודות נבחרות? אתם יכולים לקדם את עצמכם באמצעות האתר זה קל, פשוט, ידידותי ומקורי

כולנו שווים - וידיאו ויראלי

">


אחד הסרטונים האישיים שנוצרו ברשת. הכוח שלו טמון בשיתופיות, ביכולת ליצור תחושת קהילה אינטימית, גלויה לעיני כול. קהילה המשדרת יומן אישי משותף.יומן חשוף, יומן ישיר, יומן שפונה לכל אדם. זהו אחד מן הסרטונים שמספר בפשטות את סיפורה של תרבות הוידיאו. אם טרביס ביקל, נהג המונית הניו יורקי שהולך לאבדון בביבים של ניו יורק, היה פוגש את המדיה הזאת, יכול להיות שזה לא היה נגמר ברצח, אלא בפתיחת יומן וידיאו ישיר, אישי, נאמן לעצמו. יכול להיות, שכאן, באינטרנט, הוא היה פוגש את בטסי ומנהל איתה דיאלוג מול המצלמה. העולם השתנה, העולם משתנה לנגד עינינו. הטלוויזיה מאבדת את מקומה המסורתי. כי היום, כל אחד יכול לשדר את עצמו לדעת. כל אחד יכול ליצור תכנים ולספר באופן אישי את סיפור חייו,בלי מתווכים, בלי פרשנות. ישיר, קולח, מרגש, בגובה העיניים, חשוף לכל העולם, אך יחד עם זאת אישי ביותר.