יום שני, 30 בנובמבר 2009

וידאו באינטרנט > הילד הרע של האינטרנט


פרובוקטיבי אבל מאוד רלוונטי
במפגשים שלי עם לקוחות, בשלב הפרזנטציה לקראת קמפיין וידאו באינטרנט, אני מדגיש את ההבדל הבסיסי בין הפרסום המסורתי לפרסום הויראלי. לרוב הלקוחות נדמה שהפרסום בערוץ 2 מהווה אמת מידה סגנונית לשיווק ויראלי באינטרנט. הרבה אנשים נוטים להתבלבל ולראות את שני התחומים האלה כתחומים משיקים ולעתים זהים. זוהי טעות בסיסית שגורמת להם לכוון לסגנון מיינסטרימי ולא לסגנון פרובוקטיבי אבל רלוונטי. לעתים, זה מצריך יותר מפגישה אחת כדי לכוון ולכייל את טעמם. להצביע על ההבדל הבסיסי בין שתי המדיות.




קולומבוס נגד בטטת הכורסה.
ההבדל הבסיסי מתחיל ונגמר בהיקף התקציב. קמפיין מסורתי מקודם באמצעות תקציב מדיה וקמפיין וידאו ויראלי באינטרנט מקודם על ידי הגולשים. הם יניעו, ידחפו, יעבירו, ידברו, ייצרו את הבאזז. ברוב המקרים, לפרסום המסורתי אין שום מוטיבציה ליצור תקדים ותקציב המדיה הנדיב יסייע בשיווק כל מהלך, נוסחתי ככל שיהיה. בפרסום המסורתי הצופה אנוס לקבל את המסר. אין לו ברירה. לעומת זאת, טעמו של הגולש שונה מטעמו של הצופה. הגולש כבר ראה הכול. כל שיטוט במרחב האינטרנטי גילה לו עוד אי חדש "ביבשת החדשה". האינטרנט הוא בהחלט "היבשת החדשה" וכל גולש הוא קולומבוס היוצא למסע אישי. תכני הוידאו שיניעו אותו רגשית חייבים להיות בוטים, נועזים, מקוריים, אישיים, ייחודיים והכי חשוב יוצרי תקדים. איזה דימוי נוכל להדביק לצופה הטלוויזיה? דימוי שחוק אבל מאוד רלוונטי. בטטת הכורסה איבדה את היכולת ליהנות מתוכן וידאו מקורי. בטטת הכורסה נרדמה מול הטלוויזיה. איזה טעם כבר יכול להיות לצופה פסיבי? לא נעים לומר, ברוב המקרים הוא חסר טעם. אנוס לקבל תכתיבים תקשורתיים, עייף מלהטיל ספק.



דג זהב באקווריום? או דג טורף באוקיינוס?
בהיעדר רגולציה באינטרנט, הגולש חשוף לכל תוכן, לכל צורת ביטוי, לכל סגנון, לכל ג'אנר, חובבני או מקצועני. האינטרנט מציע הכול. אם הצופה משול לדג זהב שנרדם באקווריום, מוקף בשלווה סינתטית ומסתפק בקונכייה אחת. הגולש משול לדג טורף שלא מסתפק במועט. הוא רוצה הכול והוא רוצה שליטה. תנועת הגולש היא דינאמית, תזזיתית, הוא לא מסתפק בקונכייה אחת, אפילו לא בשונית אחת. הוא חייב לנוע ולגלות טריטוריות חדשות, איים חדשים בזרם. כל אתר, כל רשת חברתית, כל יישום חדש הם בחזקת טריטוריה תוססת ומלאת חיים. כל יוצר תוכן ויראלי מכיר בערך התנועה הזאת ובקיא בהבדל הבסיסי בין שתי צורות הקיום. המוטו: "אני יוצר תקדים, משמע אני קיים". אובמה מכיר את הכלל הזה, גם אשטון קוצ'ר, אבל בהחלט לא דמי מור. הקמפיין שלה ל- WANTED מבית הלנה רובינשטיין נראה גריאטרי מדי, שמרני מדי, שחוק ובלתי תקדימי בעליל. לעומת זאת, GREEN PORNO של איזבלה רוסליני הוא בהחלט מדד ונקודת ייחוס לתוכן אינטרנטי מקורי שיוצר תקדים.



הילד הרע לא פוחד להיות מקורי
תסמונת מה יגידו השכנים לא עובדת באינטרנט. לאכול בפה סגור זו מקסימום המלצה חביבה של אמהות פולניות. האינטרנט יצר כללי צפייה חדשים. ועד כמה שזה נשמע בוטה, עדיף שתסמנו את הטריטוריה באמצעות השתנה. כן, הגיע הזמן לתת שתן. זוכרים את צופית גרנט? עד היום, למרות המרחק, כולם זוכרים לצופית גרנט את סצנת השתן. סימון הטריטוריה הפרימיטיבי ביותר קיבל משמעות חדשה. צופית גרנט חרגה מגבולות הטעם הטוב, בטלוויזיה. אבל להערכתי, באינטרנט, סצנה כזאת הייתה משיגה נתוני צפייה מרשימים. עשרות שנות טלוויזיה לימדו אותנו לאכול בפה סגור, לדבר בנימוס, לשחק את המשחק הנורמטיבי. לשחות עם הזרם ולא נגד הזרם. למה? כי קוד החיברות בטלוויזיה, מחייב תקינות פוליטית. הטלוויזיה קבעה את כללי המשחק. חינכה דורות של אמריקאים, עיצבה תרבות ואורח חיים. האינטרנט לא מעצב אורח חיים. הוא אורח חיים בפני עצמו. כל העולם האישי שלנו מתכנס לתוך האינטרנט. כל פעולה שלנו היא שלוחה אישית של טעמים, תחושות, סגנון והשקפת עולם. לכן, קמפיין וידאו באינטרנט מציע חיברות מסוג שונה. חיברות המקדש את הסגנון האישי והמקורי. כל מי שצפה בתוכן ויראלי יודע שהדבר האחרון שאפשר לומר על תוכן ויראלי שהוא נורמטיבי. תוכן ויראלי הוא בעיקרון אנטי נורמטיבי בעליל. הוא חייב לתקוף את הרגלי הצפייה של הגולש, לטלטל אותו, לקבוע שיאים חדשים, להציב בפניו נקודת ראות שונה וייחודית. זוהי נקודת המשען שדרכה היוצר הויראלי מניף את העולם האינטרנטי. מנצל את המסה הקריטית של הגולשים לטובתו ודוחף את הסרטון לשיאי צפייה חדשים. דפדוף קצר בזיכרון הקולקטיבי שלכם עשוי להזכיר שרק ילדים רעים יוצרים סגנון. דייוויד בואי היה ילד רע, גם בוב דילן ולני ברוס, ג'ניס ג'ופלין, מרלון ברנדו, בילי הולידיי, ג'ון קליז, ג'ימי הנדריקס, אנדי וורהול, בוריס ויאן, מאמה קס, ואן גוך, צ'רלי צ'פלין, גרוצ'ו מרקס, ג'ון בלושי, צ'רלי פרקר ועוד הרבה הרבה ילדים חורגים ורעים שסירבו ללכת בתלם הסגנוני ההמוני וחרצו נתיב אישי משלהם. הם היו מספיק נועזים ובלתי מתפשרים בעליל כדי ללכת נגד הזרם.



וידאו ויראלי באינטרנט חי, בועט ומושך את כל תשומת הלב
אין גבול לדמיון ולסגנון. כל ג'אנר, כל צורת ביטוי, טרנדית או שחוקה, כל טכניקה תקשורתית, כל שפה צורנית היא לגיטימית. אין חוקים אבל יש רק חוק אחד שבלעדיו לא ייווצר מהלך ויראלי. האם יש כאן תקדים? האם בפעם הראשונה אנחנו צופים בתוכן שלא ראינו לפני כן? בצורת ביטוי חדשה שגורמת לנו לחשוב, לצחוק, להתרגש, להזדהות, להשתחרר, להתפרק, לזרום בחופשיות. לגלות עוד טריטוריה חדשה. התוכן הויראלי הגיח ממרחבי האינטרנט כדי להעיר אותנו, לטלטל אותנו, לגרום לנו לראות את העולם בעיניים פקוחות. התוכן הויראלי הוא הסטירה שתעיר אותנו אחרי שנים של תרדמה מול הטלוויזיה. הילד הרע שכולם בסופו של דבר למדו לאהוב. זה לא הילד החמוד שכפות וכבול לכללי הנימוס. זה ילד חי ובועט, תזיזתי, מרדן ובלתי צפוי בעליל שמושך את כל תשומת הלב.

יום שישי, 27 בנובמבר 2009

וידאו באינטרנט - פרסומת לאיידס שנפסלה על ידי הצנזורה

נפסל לשידור! הפרסומת האפקטיבית ביותר לאיידס
כל אחד מכם שקורא את המאמר הזה, צפה באלפי סרטוני וידאו במהלך חייו. אבל הפרסומת הזו תיזכר כאחת מהטובות ביותר, המשכנעות ביותר. לפעמים נדמה לי ששכחנו את כוחו ואת עוצמתו של הדימוי החזותי. הפרסומת הזו שנפסלה לשידור היא חזקה ומדוייקת ומזכירה לי ששכחנו איך נראית פרסומת מושקעת לא רק ברמת הצורה אלא גם ברמת התוכן. פרסומת שמרימה להנחתה וגורמת לך לחשוב על כל המטען הרגשי שאפשר להעביר בשלושים שניות. מהפכת הוידאו באינטרנט גרמה לכך שאנחנו צופים בסרטונים מכל הסוגים, אבל קשה לומר כמה מהם באמת, אבל באמת עושים את העבודה. השימוש בעירום, העריכה, הישירות, היכולת ליצור אמירה נטולת פשרות עושה את הפרסומת הזו לאחת מהמייצגים החזותיים המשכנעים ביותר שרצים ברשת.

פרובוקציה לא רק לשם הפרובוקציה
זו פחות היותר התחושה הראשונה שעבר לי בראש. חושניות, התגרות על גבול הבוטות. אימה, פראות, זוהמה, יופי וכיעור המתערבבים יחד ויוצרים סרטון המבויים בדייקנות כירורגית. בעידן החדש במאים צעירים מייצרים פרובוקציה לשם הפרובוקציה ואין מאחורי הפרסומת כלום. פרסומות במשקל נוצה, נטולות אמירה, משוכפלות סגנונית. נעות על פני המרחב המיינסטרימי הבטוח. אבל לא הפרסומת הזו. היא מצליחה להיחקק במוח. להחדיר בך את המסר בדייקנות מופתית: "בכל 10 שניות בעולם, אדם מת מאיידס". פרובוקציה לא רק לשם הפרובוקציה.


יום שלישי, 24 בנובמבר 2009

וידאו פוש - תפילה אינטראקטיבית באינטרנט

וידאו פוש קמפיין וידאו אינטראקטיבי ביוטיוב
לפני כ-7 חודשים החלטנו לערוך סרטון וידאו אינטראקטיבי עם אחד מן היישומים באתר יוטיוב. רבים לא יודעים, אבל אתר יוטיוב מאפשר להעלות סרטון וידאו אינטראקטיבי ולהשאיר אותו "פתוח" לתקשורת עם הגולשים. הרעיון העומד מאחורי הסרטון הוא, לאפשר לגולשים לנצל את הסרטון ולהשאיר על גביו מסר אישי. לצורך הפקת הסרטון בחרנו בכותל כזירת התרחשות שתסייע להעביר לגולשים את רעיון שתילת המסר האישי. מיליוני מאמינים מכוונים את פניהם לתפילה, אם באמצעות תפילה ישירה על ידי עליה לרגל ואם באמצעות משלוח פקס לצורך הטמנת פתק. הפתק שהגולשים יציבו בסרטון של וידאו פוש הוא דיגיטלי. "הפתק הדיגיטלי" מאפשר לגולשים להתערב בסרטון ולשלוח תפילה אישית ולשלב אותה בתוך הסרטון.לטעמי האישי, כל יישום חדש מחייב ניסוי כדי להבין את האפשרויות הגלומות ביישום. אתם מוזמנים לצפות בתוצאות ולהתרשם בעצמכם. וכמובן אם תרצו להוסיף מסר אישי לסרטון.

יום שני, 9 בנובמבר 2009

הזמן קמפיין וידאו החל מ-5400 ש"ח ותרוויח לקוחות

מחפש קמפיין וידאו אפקטיבי במחיר שפוי? וידאו פוש פתרונות וידאו באינטרנט מתמחים בפיתוח קמפיינים בוידאו בכל פלטפורמה. וידאו ויראלי, פרסומות, קמפיין טלוויזיה. בכל מסגרת תקציב ובתיאום עם מטרות הקידום של האתר, חברה או העסק באינטרנט. לצפיה בדמו וידאו פוש, הקלק על הסרטון. לקבלת הצעת מחיר מפורטת לקמפיין וידאו באינטרנט ללא כל התחייבות, הקלק על הבאנר או שלח מייל: videopush@gmail.com

מי מפחד מקמפיין וידאו באינטרנט?

קמפיין וידאו באינטרנט, קמפיין קידום המכירות הטוב ביותר שתוכלו להציג ברשת.
המאמר הזה מוקדש לכל בעלי העסקים העצמאיים שמשווקים את העסק או החברה שבבעלותם מדי יום באינטרנט. בעלי אתרים, מקדמי אתרים, עצמאיים בעלי מקצוע חופשי המפעילים אתר, יבואנים ומפיצים, סוכנויות שיווק הפועלות באופן בלעדי באינטרנט. אני מקבל תגובות מבעלי עסקים, בעלי אתרים, חברות המתמחות בתכניות שותפים וסוכנים מורשים של GOOGLE בתחום הקישור הממומן. כולם מסכימים שסרטון וידאו הוא חוד החנית של מהפכת השיווק באינטרנט. כולם קולטים שהפקת קמפיין וידאו באינטרנט הוא בעל פוטנציאל שיווקי חסר תקדים. כמי שחונכו להאמין במשך שנים בשיווק מסורתי, במודעות בעיתונים, ברדיו, בקמפיינים בטלוויזיה, כולם מבינים שוידאו באינטרנט הוא אכן המהפכה הבאה. כמעט כולם מודים בפני שאחד מן החסמים שמונעים מהם להשקיע בפרסומת וידאו באינטרנט, הוא המחיר. לטענתם, אף אחד עדיין לא פיצח את נוסחת המחיר. החשש הזה, לעניות דעתי, הוא אחד מן החסמים והמגבלות המונעות את התפתחותו של תחום הוידאו באינטרנט. שלא בצדק, תחום הוידאו באינטרנט נתפש כתחום יקר מאוד. חסם נוסף ולא פחות חשוב, הוא החשש מן התוצאה הסופית.



איך תוכלו לדעת שקמפיין הוידאו אפקטיבי, אם עדיין לא צילמתם אותו? 3 נקודות למחשבה.

1. אפשר ליצור תהליך עבודה שיוביל אתכם לקמפיין וידאו ברור ומובן לכולם, לפני היציאה לצילומים. תנאי הכרחי הוא בחירה של חברת הפקה עם ניסיון בהפקת סרטונים באינטרנט. תיק עבודות יכול לספק עדות על היכולת של חברת ההפקה. בשוק פועלות חברות הפקה איכותיות המתמחות בפיתוח תכני וידאו באינטרנט ואיתן תוכלו ליצור דיאלוג ראשוני.

2. לדעתי, השלב הקריטי שרוב הלקוחות מתעלמים ממנו אבל הוא החשוב ביותר, הוא שלב פיתוח התסריט. תסריט כתוב יכול להוזיל עלויות. ויותר מזה, ניתן לכתוב תסריט על בסיס תקציב. כל עבודת ההפקה נמדדת ומוכתבת על ידי התסריט. השלב הבא הוא הסטוריבורד. בקשו מן המפיק להציג קונספט בורד או סטוריבורד המתבסס על התסריט המוסכם ומכיל את תרשים הזרימה בתמונות של הסרטון אותו תקבלו. אל תוותרו על השלב הזה, משום שבסופו של דבר תשלמו על כך מחיר כבד. האם תוכלו לבנות בית בלי תכנית של ארכיטקט? האם תוכלו לצאת לטיול במדבר יהודה בלי מפה? בודאי שלא. התסריט הוא המפה שלכם. דרכו תוכלו לתכנן את הצילומים.

3. שלב התכנון המקדים, יסייע לכם להבין במדויק כיצד אתם רוצים להוציא לפועל את קמפיין הוידאו. מה המטרות העומדות בפניכם? אל תעמיסו על סרטון הוידאו עשרים נושאים. נושא אחד יספיק. הגולשים לא יגלו סבלנות לסרטוני סופרמרקט דחוסים במידע. מסר אחד יקדם אתכם. "מיליון" מסרים יכשילו אתכם. אם האתר שלכם עוסק בשיווק מוצרי חשמל, התמקדו במוצר הדגל שלכם. אל תפגיזו את הגולשים בסדרת תמונות של מוצרים עם מחירים. בשורה התחתונה, לדעתי, זה לא יעבוד. גם ברמת הקידום של האתר. עדיף ליצור 5 סרטוני מוצרים ובכך להניע את הגולש מסרטון לסרטון ולשפר את התנועה באתר ועל ידי כך להשפיע על תוצאות הדירוג במנועי החיפוש.





קמפיין וידאו באינטרנט מחזיר את ההשקעה ובגדול.
מילת המפתח בכל השקעה בקמפיין פרסומת וידאו באינטרנט, היא ניתוח החזר ההשקעה. לקוחות רבים שמתעניינים בסרטון וידאו נסוגים לאחור כשהם שומעים את המחיר. בין היתר משום שהם רוצים פרסומת, ממש כמו בערוץ 2. מדד הדרישות שלהם הוא כל כך גבוה שהצעת המחיר היא בהתאם. אבל מנגד, המשווקים החכמים יודעים שהם לא צריכים פרסומת כמו בערוץ 2, הם יכולים לדרוש סרטון וידאו אפקטיבי שיענה על הצרכים שלהם בתקציב צנוע יחסית. כשאני אומר צנוע, אני מתייחס לטווח המחירים – 10,000 – 5,000 ₪. יצרתי גם סרטונים בטווח מחירים גבוה מזה, אך מסגרת התקציב הזאת, בפירוש מספיקה לסרטון וידאו אחד ולפעמים גם שניים. בהתחשב בעובדה שחיי המדף של סרטון וידאו באינטרנט הם ארוכים, תוכלו להחזיר את ההשקעה בטווח של שנה ואפילו פחות. קמפיין וידאו ממוקד יכול לשרת אתכם במגוון רחב של היבטים הקשורים לפעילות הקידום והשיווק. אם הסרטון מוצב באתר יוטיוב, הוא יקדם את האתר או הבלוג העסקי באמצעות התגיות שהצמדתם אליו ובאמצעות טקסט המכיל את מילות המפתח של תחום העיסוק שלכם. מנוע החיפוש של גוגל מציג גם את התוצאות מאתר יוטיוב, כך שכל מי שיחפש אתכם בגוגל ימצא גם את הסרטון שלכם. כבר הרווחתם כלי קידום מצוין. אם הסרטון נמצא באתר, ערכו עולה משום שהוא מניע לפעולת קניה. בנוסף, הוא גם מונע נטישה ומאריך את זמן השהייה של הגולשים באתר שלכם.

קמפיין וידאו באינטרנט הוא המהלך החכם ביותר שתעשו בתחום השיווק במהלך השנה הקרובה.
אם הניתוח שלי נכון, 2010 תהיה שנת הוידאו באינטרנט. כל מי שעוקב אחר תוצאות החיפוש בגוגל מגלה את התחום צומח במהירות בתוצאות החיפוש האורגני ובדפי הקישור הממומן. יותר ויותר עסקים וחברות מתנסים בהפקת סרטון וידאו ומגלים את העוצמה הגלומה בכלי השיווק הזה. לסיכום. תעשו את זה חכם. קל מאוד ליפול למלכודת המחיר ולקבל סרטון וידאו מאיכות ירודה. קל מאוד להתייחס אל הסרטון כאילו מדובר בסרטון המיועד לאירוע משפחתי. קמפיין וידאו באינטרנט זה לא סרט חתונה. קמפיין וידאו באינטרנט, ילווה אתכם ברשת ויחשוף בפני כולם את המעמד שלכם ברשת. אובמה ידע לנצל את כלי השיווק הזה ולקדם את מטרותיו. למי שהספיק לשכוח, אובמה פעל ברשת ועשה בה שימוש חסר תקדים באמצעות כל פלטפורמה אפשרית. וזה כולל סרטוני וידאו. הוא מצא את הדרך לכל אדם, לכל בוחר פוטנציאלי, שישב מול מסך המחשב. כל אזרח בארה"ב למד להכיר את "האלמוני" אובמה. גם אם המוצר או האתר שלכם לא ידועים והם בחזקת אלמונים, נכון לעכשיו. קמפיין וידאו אחד או מספר קמפיינים יסייעו לכם להשיג ביתר קלות את המטרות השיווקיות שהצבתם לעצמכם. הרשת פתוחה לכולם. היא מאפשרת לכם להגיע לכל לקוח ולנסות לשכנע אותו עד כמה אתם טובים. אומרים שתמונה אחת שווה אלך מילים. ברמת ריגוש ופוטנציאל מידע, סרטון וידאו אחד שווה לאלף דפי אינטרנט. את מה שתנסו לומר בכל דפי האתר שלכם, קמפיין וידאו אחד יתמצת וידחוס לשתי דקות אפקטיביות שעשויות להפוך את המסר שלכם למסר מנצח. אל תמדדו את קמפיין רק במונחים של עלות תועלת מיידית. קמפיין וידאו יספק לכם מהלך שיווקי מובנה לטווח ארוך. קמפיין וידאו הוא נכס אסטרטגי שיקבע את מעמדכם השיווקי באינטרנט.

יום ראשון, 8 בנובמבר 2009

איך מחפשים מידע בטוויטר?

מי יעקוב אחרי העוקבים שעוקבים אחרי העוקבים שעוקבים אחרי בטוויטר? מבולבלים? קבלו תשובה ביותר מ-140 תווים.
כל מי שמחפש כלים לשליפת מידע בתוך צומת המידע הסואן והסבוך באתר Twitter, יודע שרק כלי אגרגציה יסייעו לו להתמודד עם מיליוני הלינקים, היישומים, תבניות המידע, הרכילות הלא רלוונטית ואין ספור התכתובות המוזרמות כל דקה ברשת. בעיני, Twitter הוא מכרה זהב של מידע. לא פחות מרתק ומאתגר מאתר Digg. הוא מאפשר לכם להכיר מקרוב את כל האפליקציות, האתרים והחדשות החמות ביותר ברשת מבלי ללכת לאיבוד. בניגוד לאתר Digg שנדמה לפעמים שהוא לא מספיק מפולח וממוקד, .Tweetmeme.com הוא המידען החשוב ביותר, כמעט בכל תחום באינטרנט. כל מידע שעובר בעולם, בין עשרות מיליוני גולשים, מאות מיליוני הודעות, נכנס למעקב, איתור ודירוג וניתן לשליפה מהירה.



שם המשחק הוא שליטה במידע. כל מי שנכנס ל-Twitter מטעמי רכילות וכדי לכתוב שהוא עייף או שהייתה לו ממש, אבל ממש, פגישה מצוינת, יכול לדלג על המאמר הזה. אבל מי שחשוב לו לחיות את הרגע במרכז המידע הגדול והדינאמי ביותר בעולם מוזמן להיכנס לאתר Tweetmeme.com. לדעתי, אחד מכלי האגרגציה החשובים ביותר לניהול ולבקרת מידע ברשת. האתר מפלח ועוקב אחר חשבונות Twitter בעשרות נושאים רלוונטיים ועל ידי כך מאפשר לגולשים לאתר מידע מדורג ורלוונטי עבורם בטווחי זמן של דקות ספורות.

Tweetmeme חשוב גם לבעלי אתרים ולמנהלי אתרים ומציע להם יישום: Retweet button המאפשר לאתר לעקוב אחרי הודעות Twitter ולהציג לנכנסים לאתר איזה הודעות הן הפופולריות ביותר בכל תחום נבחר. כותבים, עורכים, מנהלי תוכן, מומחי SEO, מומחי שיווק רשתי, בונה אתרים, מקדמי אתרים, מנהלי אתרים, יכולים ליהנות מהכלי ולהסתייע בו, כל אחד בתחומו. גם אם אין לכם אתר, תוכלו לקבל את כל המידע החשוב המוזרם ל-Tweetmeme באמצעות מייל.

איך זה עובד? Tweetmeme סורק את אתר- Twitter ומתעד לינקים מכל החשבונות. הוא מפצח את קוד הלינק ושולח אימות לאתר המוצא שממנו נשלח המאמר. המעקב מאפשר לאתר ללמוד את היקף הדירוג של כל לינק ולינק בקרב הגולשים. כך מתקבלת תמונת מידע יעילה המאפשרת לכם לדוג את כל המידע הרלוונטי בדרך היעילה והנוחה ביותר מבלי לבזבז זמן מיותר.

אנחנו הולכים לאיבוד בתוך מהפכת מידע שמחייבת אותנו להתמקצע. ללמוד ולהסתגל לשינויים כמעט במהירות ההקלדה של 140 תווים. טוויטר הוא לא רק כלי רכילותי, ריקני, מנופח וחסר חשיבות כפי שחלק מן הגולשים חושבים. אם נשתמש במושג מהעולם הישן, כל מה שצריך הוא לנפות את התבן מן הבר. במונחים של סינון מידע, אם אתם גולשים ב-Twitter אל תלכו לאיבוד. חפשו כלים שיסייעו לכם לאתר מידע רלוונטי שיסייע לכם להשיג יתרון מקצועי בכל תחום שבו אתם עוסקים. פגשתי באתר הזה חשבונות עם עשרות אלפי עוקבים שלא יכלו לסייע לי, לעומת זאת, לפעמים בזכות יכולת איתור וליקוט, תעלו על יישום, אתר חדש או ידיעה חשובה, רק בזכות העובדה ששיפרתם את היכולת לנהל ולאתר את המידע בדרך החכמה והיעילה ביותר.