יום רביעי, 9 ביוני 2010

וידאו באינטרנט/ 10 מיתוסים בשיווק וידאו באינטרנט שכל מקדם חברתי וחברת קידום אתרים חייבים להכיר

וידאו באינטרנט/מיתוס מספר 1: גולשים רוצים לצפות בתוכן הממותג שלך. לא נכון. לא נכון. לא נכון. למה שגולשים ירצו לצפות בתוכן הממותג שלך? למה אתה חושב שהתוכן הממותג שלך מעניין מישהו? אם לא תציע לגולש ערך מוסף, בידור, מידע רלוונטי או תחושת שייכות, הוא לא יצפה בקמפיין הוידאו שלך. למה? כי המותג לא מעניין. קח לדוגמא את קמפיין NIKE-WRITES-THE-FUTURE. הדיון הוא לא על NIKE, הדיון הוא על מונדיאל ותשוקה לכדורגל. הכדורגל הוא נקודת המשען של NIKE כדי להפיץ את הקמפיין ברשת.


וידאו באינטרנט/מיתוס מספר 2: גולשים יהיו מאוד סבלניים כלפי התוכן הממותג שלך. טעות, טעות, טעות. לגולשים יש סף גירוי של דוברמן או פיטבול. הם תזזיתיים הרבה יותר מדגי פיריניאה. טעות אחת והגולשים נוטשים אותך. אל תיקח סיכונים. אם לא תיצור תוכן וידאו שיפיל אותם לקרשים הם פשוט לא יצפו בו. ולא סתם תוכן, תוכן שהם עדיין לא ראו. תוכן מקורי שיוצר תקדים. ראית פעם אייפון נטחן בבלנדר? זה תוכן מקורי. ראית בלנדר, ראית אייפון, אבל לא ראית בלנדר טוחן אייפון.





וידאו באינטרנט/מיתוס מספר 3: אל תדאג, הגולשים ימצאו את סרטון הוידאו שלך. הצחקת אותנו. אם יוטיוב הוא שדה תעופה, הסרטון שלך לא ימריא, אם לא תסייע לו להמריא. אם לא תיצור עבורו רוח גבית באמצעות הפצה בעשרות אתרים חברתיים, אתרי שיתוף קבצים, בלוגים, פורומים, איזכורים והודעות. סרטון הוידאו שלך ישאר בבית הקברות של יוטיוב. יחד עם עוד עשרות מיליוני סרטונים בדיוק כמו שלך שאיש לא ראה. תתקשר לביל גייטס ותמסור לו שהתוכן הוא בהחלט לא המלך, אבל ההפצה, היא בפירוש המלכה. גם תוכן וידאו בינוני יכול להמריא עם אסטרטגיית הפצת וידאו ממוקדת ורלוונטית.


וידאו באינטרנט/מיתוס מספר 4: האינטרנט הוא מגרש משחקים. שחק אותה. אם תרצה צפיות, תתחיל להציב לינקים של הסרטון שלך בכל אתר ובכל דף אינטרנט רלוונטי שתפגוש. זה לא מספיק לכתוב על הסרטון בבלוג. תן לבלוגרים לכתוב על הקמפיין שלך. אתה תעניין את כל העולם ואשתו בקמפיין באמצעות הצבת לינקים. לינקים, לינקים, לינקים. חפש כל קהילה רלוונטית, כל פורום שפונה לקהל היעד שלך.



וידאו באינטרנט/מיתוס מספר 5: שיווק ויראלי באינטרנט זה לא מדע מדויק. טעות, טעות, טעות. כל מי שמעלה בפניך טיעון כזה, לא מכיר מספיק טוב את הרשת. הכל מדיד. והניסיון הוא בפירוש כלי שיכול לסייע לך לבנות מהלך אסטרטגי שמתבסס על כלים מדידים וטקטיקות מדויקות. חוק מספר 1: מה יש בסרטון שלך שיגרום לגולשים להעביר אותו הלאה? עשרות מיליוני סרטונים ביוטיוב נשלחים לקבורה בבור האלמוניות, מסיבה אחת. הם לא מעניינים אף אחד. מיליוני מומחים לא יעזרו לך. כמו בשח, אתה חייב ליצור מהלך מקורי ברשת. כל השאר יגיע כבר מעצמו. צור סרטון וידאו קצר. פתח בפאנץ ב-20 שניות הראשונות, אל תתן לגולשים מנוחה. תן להם הרגשה שהם חלק מקהילה. אל תתעלם ממילות מפתח ותגיות.


וידאו באינטרנט/מיתוס מספר 6: התנסות הרבה יותר חשובה מתיעוד. מיליוני סרטונים מעלים לרשת מידע יבש ומשעמם. תן לגולשים תחושה שהם חלק ממשהו מדהים, מרתק. תן לגולשים להרגיש שהקמפיין שיצרת הוא בפירוש חלק מהשיחה היומית ברשת. אתה חייב להיות חלק מהשיחה ברשת. תן לגולשים את ההרגשה שהם חלק ממשהו גדול, הם שותפים להומור, לשפה, לסגנון והם בהחלט גאים להעביר את הוידאו הזה הלאה.





וידאו באינטרנט/מיתוס מספר 7: צור ערכים משותפים. בנה קמפיין שמכיל את כל המרכיבים. גם סרטוני וידאו מאחורי הקלעים, איך יצרו את הסרטון? תמונות, מאמרים, בלוגים, דבר על זה, אל תפסיק לדבר על זה. אל תפסיק לשתף את קהילת הגולשים בכל ערכי הקמפיין. צור את הקול הייחודי שלך ברשת. אם אין לך קול ייחודי, אין לך סיכוי לבלוט.

וידאו באינטרנט/מיתוס מספר 8: הגולשים יודעים להאריך מקצוענות. נכון מאוד. גם אם הסרטון נראה חובבני, כל גולש כבר מבין שמדובר בסגנון. זה ברור שהוא לא מצולם בעדשות קולנוע והתחושה הכללית היא של רישול מכוון. עדיין, חשוב מאוד לשלוט בכלים. לפתח שפה וסגנון שיבדלו אתכם מאחרים. התחרות היא גדולה ורק המקצוענים יצליחו ליצור קמפיין וידאו בולט בתנאי תחרות קשים במיוחד.



וידאו באינטרנט/מיתוס מספר 9: המדיה המסורתית לא רלוונטית באינטרנט. טעות, טעות, טעות. מי אחראי לפרסום של סוזאן בוייל? נכון מאוד, הטלוויזיה. תשאלו את גוגל. תוכן וידאו נוצר כדי להגיע לטלוויזיה או לקולנוע. יוצרי וידאו יעשו הכול כדי לקבל חשיפה גבוהה ככל האפשר. 4 מיליארד צופי טלוויזיה בעולם הם קצת יותר ממספר המשתמשים בפייסבוק. יוצרי וידאו ביוטיוב, לא עובדים לשם שמיים. הם חולמים על הרגע שבו הם יהפכו לאייטם, יוזכרו במהדורות חדשות או יקבלו טלפון ממפיק שמעוניין לקנות את הזכויות של הרעיון או הסיפור וללכת איתו הלאה. לקולנוע, לטלוויזיה. המערכות האלה בפירוש מזינות אחת את השנייה וכדאי מאוד לנצל זאת לטובתכם.


וידאו באינטרנט/מיתוס מספר 10: גולשים ישמחו ליצור תוכן וידאו באינטרנט עבורכם. זה המיתוס הגדול ביותר. מהרגע שהסרטונים שלכם מקבלים מעמד ברשת והופכים למותג בפני עצמו, כל גולש רוצה להיצמד לסיפור ההצלחה. זו גם הסיבה שהוא מוכן לקחת חלק בהפצת הקמפיין ובדרך לגזור קופונים על חשבונכם. זה בסדר, זה לגיטימי, זה חלק מתנאי המשחק. אני מפיץ ומפרסם אותך ואתה מפרסם אותי. סימביוזה בטבע וגם באינטרנט. אם נקר יכול להתיישב על גב של קרנף וליהנות מארוחה טובה. אין שום סיבה שגולשים לא יעשו את זה ובדרך ירוויחו פרסום עצמי. דגים גדולים, דגים קטנים, רשת אחת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה