יום שני, 12 באוגוסט 2013

פורנו לאנשים חושבים מי אחראי לקמפיין עיתון הארץ החדש?

חייבים להודות כשצופים בקמפיין עיתון הארץ החדש, קשה מאוד להבין מה הוביל חבורת אנשים רציניים לבחור בפתרון זול כל כך? מי עומד מאחורי הקמפיין? על פניו נראה שמדובר בסגנון כתיבה שלכאורה מזכיר את החמישיה הקאמרית. הומור מתוחכם, מתחכם, עדכני. אלא שהפעם יש לנו גם פואנטה. החיים משעממים בהשוואה לעיתון הארץ.

מעבר לפרובוקציה הזולה, זה מסתמן כקמפיין בטעם רע מאוד שלא מתיישב  עם הרוח הליברלית של עיתון הארץ. האם הקמפיין מכוון לנשים? האם הוא רוצה בתמיכתן? או שאולי הפניה היא בפירוש לגברים בלבד. עיתון לגברים, בני השבט הלבן, צעירים, מתוחכמים, דעתנים, אבל משועממים שמחפשים גירויים חדשים שהעיתון עתיד לסמן.

שיווק באינטרנט באמצעות סרטונים ויראליים מחייב הבנה מעמיקה של המדיום. מה הם יעדי הקמפיין? פרובוקציה לשמה? העלאת המודעות לעיתון הארץ כעיתון צעיר ובועט? נראה לי שמנהלי השיווק של הארץ כבר מבינים שעל כל אמבולנס שעובר ברחוב יש כנראה עוד קורא של עיתון הארץ. העיתון שנשא את דגל החשיבה הצעירה, איבד כיוון.

האם עיתון הארץ נפל קורבן לרעיון שכבר נוסה בהצלחה על ידי חבורת מונטי פייטון? אם מנהלי שיווק של העיתון לא היו מודעים לכך, אפשר לעבור על כך לסדר היום. אבל אם הם קנו במודע ארוחה מחוממת, הם נכשלו. מצורפים שני הסרטונים. משום מה עולה תחושה שמדובר בניסיון לחזור בהצלחה על התכסיס של חבורת מונטי פייטון. אלא ששם אנו צופים ברעיון גאוני עם ביצוע מושלם. יחי ההבדל הקטן.





ונעבור למקור או להשראה. שיעור בחינוך מיני מתוך הסרט טעם החיים של חבורת מונטי פייטון. ג'ון קליז לוקח אותנו לשיעור בלתי נשכח בהומור מתוחכם. מי אמר שסקס לא מוכר? תלוי מה ותלוי את מי.






 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה