יום חמישי, 24 באוגוסט 2017

הפקת סרטון תדמית האם זה מה שאתם מחפשים באינטרנט? איך מפיקים סרטונים ממוקדים לעסק? מדריך מקוצר



האם סרטון תדמית מתאים לעסק שלכם? פוסט לעסקים שמחפשים כלי שיווק באמצעות סרטונים. למה מילת החיפוש הפקת סרטון תדמית מייצגת את כל עולם התוכן שקשור לסרטונים באינטרנט? בפוסט הקצר שלפניכם ננסה לענות על השאלה ולהציע לכם מדריך מקוצר להפקת סרטונים שיסייע לכם לבצע תהליך פיתוח נכון של הסרטונים שמתאימים לכם. רוב מנהלי השיווק ומנהלי הדיגיטל מכירים את מילת החיפוש סרטון תדמית. הביטוי סרטון תדמית התפתח מהתקופה שרוב החברות בישראל היו חברות ממשלתיות והן נזקקו לסרטון שיסייע להם להנגיש את פעילותן לציבור. בדרך כלל אלה היו סרטונים עתירי תקציב, באורך של בין 2-5 דקות שסיפרו את סיפורה של החברה בסגנון ראוותני, בליווי קריינות ועבודת פוסט יקרה. איש לא דיבר על החזר השקעה, מדידת לידים, אופטימיזציה ותאימות לפלטפורמה, בין היתר כי לא הייתה פלטפורמה. הימים היו ימי הערוץ הראשון, וסרטוני התדמית שודרו במסגרת תערוכות ומצגות, והגירסאות הקצרות שודרו בקולנוע, מבלי שאיש ינסה להתאים את הסרטון למטרה מדידה. קראו לזה סרטי תדמית. כי הם היו אמורים לטפל בהיבט התדמיתי של החברה. 








המדד החברתי הוא ערך חשוב בפני עצמו לשיווק סרטונים באינטרנט. מה הוא ההיבט החשוב ביותר של הסרטון. האם הסרטון מציג מוצר? האם הסרטון עונה על בעיה? האם הסרטון משרת את עולם התוכן של הצרכן? מה אנחנו מצפים מהסרטון? לא כל הסרטונים נועדו למכור, כבר בשלב הראשון. אנחנו מציעים נוסחא פשוטה. להכיר, לאהוב, לקנות. אם אנחנו בהליך של החדרה, חשוב לנו שהסרטון יציג את המוצר או החברה. אם הסרטון בונה הליך של מודעות ועוררות לקניה חשוב שהתוכן יוליך למודעות ולעוררות לקניה. צרכנים לא נוטים לקנות מוצר אלמוני. ככל שהם יכירו אותו, הם יסכימו להקשיב למסרים שהמוצר מוליך אליו. ולכן אנחנו מחוייבים להיכנס להליך שכולל מספר שלבים. להכיר, לאהוב, לקנות. מי שמדלג על השלבים, סביר להניח שהוא נע לקראת כישלון.







האם סרטון אחד בודד יכול לעשות את העבודה? רוב מנהלי השיווק מאמינים שסרטון אחד ויחיד יעשה את העבודה. הם מאמינים שהם יכולים לדלג על השלבים ולעבור מיידית לשלב המכירה. למה זה שגוי? מאותה הסיבה שאי אפשר להציע נישואין לבת הזוג, מבלי לעבור את כל השלבים. להכיר, לאהוב, להתחתן. אבל נחזור למנהלי השיווק הנחפזים, ברוב המקרים הם מעלים סרטון וכגודל הציפיה, גודל האכזבה. למה זה קורה? גם אם הסרטון מועלה במסגרת קמפיין ממומן, עדיין הוא צריך לענות על מטרה שיווקית מוגדרת. האם הוא מעורר למודעות? האם הוא מוביל למכירה? איזה יעדים הוא אמור להשיג? חשיפה? מעורבות? קניה? עכשיו אנחנו מבינים למה הניסוח הפקת סרטון תדמית מטעה ומקשה על הליך הפיתוח של סרטון. כל סרטון. וכמובן שהנושא הופך למורכב, אם אנחנו מדברים על סדרת סרטונים.







הנה משהו שסביר שלא ידעתם. לחברת בלנדק, יצרנית מעבדי מזון אמריקאית זה לקח כמעט 40 סרטונים כדי לספר את הסיפור של מעבד המזון החזק בעולם שמצליח לרסק כמעט כל דבר, כולל אייפון. רק בחיבור בין המותג אייפון למעבד המזון זה קרה. למה זה קרה? משום שלחברה הייתה אסטרטגיית תוכן מובנית. היא התמידה בה והפיקה עשרות סרטונים. למעשה היא ממשיכה להפיק סרטונים ולהגיע למאות אלפי צרכנים חדשים באינטרנט. ערוץ היוטיוב של החברה מוביל לאתר החברה ומשם הדרך קצרה לקניה. למה הסיפור קשור לכל מנהל שיווק או מנהל דיגיטל? משום שברוב המקרים, אלו הם האנשים שאמורים לקבל החלטה אסטרטגית ולהוביל מהלך שיקדם את המכירות באמצעות מגוון כלי שיווק. אין עוררין על כך שלסרטוני וידאו משקל עצום בהחלטת הקניה. מנהלי שיווק שהשכילו לעבוד באופן ממוקד ויעיל עם סרטונים שיפרו את היקף המכירות שלהם. אבל זה לא קרה בסרטון אחד. וגם לא בשניים. כדי לבנות מעמד למותג, חייבים ליצור תשתית שמניבה עשרות סרטונים. ליצור דיאלוג שמוביל למעורבות ועל ידי כך לשפר את החשיפה למוצג או המוצר.


לאן כל זה מוביל? דף עסקי בפייסבוק יכול להפוך לערוץ שידור של החברה. במובן הזה שהליך הפיתוח מוליך להפקת סרטונים רלוונטיים לקהל היעד. איש לא לא מכוון למכירה בסרטון הראשון. המטרה היא יצירת מעורבות עם קהל היעד. מי שחושב על תנאי המכירה בסרטון הראשון, נכשל. ללא מעורבות, אין קניה. קהל מעורב הוא קהל קשוב. איך מייצרים קשב בקרב קהל היעד שלכם? מספקים להם תוכן רלוונטי. עורכי דין מספקים טיפים רלוונטיים, רשת קמעונאית מספקת תוכן רלוונטי לפעילות הקמעונאית, עצמאים מספרים את סיפורה של הפעילות שלהם. מתעדים אותה. סטוריטלינג הוא חשוב. במובן הזה שכל אחד יכול להפוך לכוכב רשת. בתנאי אחד, שלא ידבר על מכירה בסרטון הראשון. הוא חייב ליצור מעורבות. רוב הסרטונים נכשלים כי הם לא מייצרים מעורבות. הם נעים בשטח סטירלי מבחינה רגשית ואיש לא זוכר אותם. הם כל כך מעורפלים שהלקוח מאבד עניין.


מי שחי באשליה שהוא יכול ליצור אסטרטגיית תוכן מבלי לערב בעלי מקצוע, ישלם על כך ביוקר. הוא משול לאדם שהחליט לוותר על שירותיו של עורך דין רק משום שלטענתו, הוא מיטיב להתנסח. אבל ברוב בורותו, אינו מכיר את השפה המשפטית. התוצאה, כישלון. כדי ליצור אסטרטגיית תוכן מנצחת חשוב לערב בעלי מקצוע. חשוב לבנות מהלך שניתן למדוד אותו, מהלך מתוכנן שמכיל סרטונים בסגנונות שונים כשלכל סרטון תפקיד ויעד מוגדר. כל סרטון שיועלה לרשת ילמד אותנו משהו שלא ידענו קודם, הרווח בסופו של דבר שייך למתמידים. אלה שממשיכים להפיק עוד ועוד סרטונים, בין היתר משום שהם מבינים שאלו הם חוקי הרשת. אנחנו נמדדים כל יום. אין מציאות שיווקית שמאפשרת לנו לפעול בשיטת "שגר ושכח". אם עבדנו נכון, נקצור פירות. אם שגינו, נלמד, נתקן ונשפר את סיכויי ההצלחה.


לפרטים נוספים הקליקו על הקישור וקבלו ייעוץ



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה